Det som absolut inte får hända händer. Jag kommer ner för trappan till tunnelbaneperrongen och möts av en oroväckande stor skara förvirrade och arga människor. Att mötas av just den synen på en perrong ingjuter alltid en viss oro. Speciellt en dag som denna, när jag under inga omständigheter får vara sen. I högtalarsystemet vrålar någon om ett tekniskt fel och man känner energin gå ur folkmassan på perrongen. Krisen är ett faktum; jag kommer bli försenad första dagen på mitt nya jobb på Quickchannel.

Efter tre år på mitt förra jobb var det nu dags för mig att äntligen ta steget och prova på något nytt. En, för mig, ny bransch, nytt kontor, nya kollegor, nya rutiner. Det var också lite så det kändes när jag kom hem på måndagskvällen; ett virrvarr av nytt, men jag visste också att det kändes helt rätt att ha hoppat på den här möjligheten.

Veckan fortlöpte i en ruskig fart och det var non-stop med ny information. Information om systemet, företaget, kunder, partners och så vidare. Det fanns stunder där man, nedsänkt, misstänkte att man aldrig skulle lyckas ta in allt det här. Som när man klockan 16 på en tisdagseftermiddag känner sig snurrig av allt kaffe man fått i sig och inte kan skilja på livestream, inspelning och ett vanligt videomöte. Sedan fanns det också stunder där man kände att man hade full koll på vissa saker.

Den största glädjen infann sig nog mot slutet av veckan när man tillslut började få ett ordentligt grepp om vad det verkligen är vi gör på Quickchannel och man kunde svaren på några av de frågor som potentiella kunder och partners ställde. Det var också då jag insåg att jag behöver aldrig mer stressa upp mig över SLs tekniska fel eller undermåliga förberedelser för snö eftersom tack vare Quickchannel och våra streaming- och inspelningstjänster kan jag bara ta mig till närmaste café och följa måndagsmötet på distans eller titta på inspelningen av mötet vid ett senare tillfälle.

Vill du att ditt företag också ska jobba mer flexibelt med er internkommunikation nu när kollektivtrafikkaoset snart är här? Vänligen kontakta oss på Quickchannel för mer information om hur vi kan hjälpa er organisation.