Bild lånad från BPIR.com

Slösa inte pengar och energi på rena informationsmöten – gör så här istället.

”Det finns inga rationella argument för att genomföra möten och konferenser som har som enda syfte att informera deltagarna, oavsett om de är medarbetare, kunder eller andra intressenter. Detta av flera anledningar. Möten och konferenser är dyra att genomföra, inte minst eftersom de upptar mycket tid både för deltagare och arrangörer, och idag vet vi att de flesta av deltagarna på ett rent informationsmöte minns mindre än 10 procent av vad som sagts. Dessutom tolkar alla alltid det de hör med utgångspunkt från sina egna erfarenheter, tolkningsmönster och värderingar, vilket gör att vi går ifrån mötet med helt olika bilder av vad som egentligen sagts. Informerar gör man idag mycket mer effektivt i andra kanaler och format.”

Läs vidare om artikeln HÄR.

Att med enkelhet sända ett informationsmöte live och samtidigt spela in är ett effektivt sätt att dela med sig av information och kunskap. Det är ett kraftfullt verktyg att använda video i sin kommunikation och det är väl känt att mottagarna kommer ihåg mer och bättre från en video än en text. En webbsändning öppnar inte bara upp dörren för att nå ut till fler än de avsedda mottagarna i rummet – det gör också att alla kan ta del av informationen när de har full fokus och kan repetera de delar de vill höra igen. I webbsändningen kan tittaren även välja att se på presentationsmaterialet såsom powerpoint i helskärm eller välja att se presentatören i storbild. Idag finns lösningar för att göra detta med ett knapptryck och utan teknisk kunskap – idag kan alla använda video som möjliggör effektivare möteskultur och kommunikation för er organisation. Ett exempel på en presentation från Svensk Fastighetsförmedling där de använder webbsändningar för att presentera en lägenhet för försäljning. Ni hittar presentationen HÄR.

För mer information om hur ni kan informera och kommunicera både smartare och effektivare – kontakta info@quickchannel.se eller ring oss på 08-32 65 47.