Quickchannel hjälper organisationer att kommunicera effektivare med video och streaming.
Vi utvecklar och säljer marknadens bästa streaming och online videolösningar för våra kunder och partners.

Quickchannel är i en expansiv fas och vi behöver dig som motiverar och stärker teamet vid förändringar och tillväxt. Du driver vår digitala marknadsföring och bidrar med dina goda kunskaper inom B2B försäljning och med din utpräglade ledarskapsförmåga.
Du kommer att vara en viktig kugge i ett framgångsrikt bolag med korta beslutsvägar och stora ambitioner som erbjuder ett spännande och utmanande arbete i ett entreprenörsdrivet bolag som hela tiden utvecklas och vill framåt. Här har du karriär- och utvecklingsmöjligheter samt att vara med och påverka inte bara formandet av din egen roll utan även vår framtidssaga.

Det är i en vindsvåning i Gamla stan som du hittar Quickchannels huvudkontor och där denna tjänst är placerad. Här arbetar lite mer än hälften av oss, ett gäng i olika funktioner och roller så som sälj, leverans, support, HR och CEO. Vårt systerkontor finns i Strängnäs, Stallarholmen, där all vår back- och frontend utveckling sker och där även vår grundare verkar.

Om tjänsten och din vardag som Marketing & Sales Manager
Du leder Quickchannels marknadsföring, varumärke och säljkommunikation. Följer upp resultat och rapporterar löpande till företagsledningen. Vi ser gärna att du har ambitionen att utvecklas hos oss och även tar personalansvar och lönesättning i framtiden.
Du ser till att företagets marknads- och säljaktiviteter planeras och genomförs, du ansvarar för och mäts på företagets totala säljbudget. Du arbetar strukturerat med marknadsaktiviteter, kampanjer och driver säljteamet mot sina mål.

Du behöver ha god dokumenterad förmåga att arbeta med digital marknadsföring och strategi samt försäljning B2B. Quickchannel marknadsför och säljer sina tjänster direkt och via partners i Sverige och internationellt där en känsla för andra affärskulturer är ett plus.

Du motiverar, coachar, utvecklar teamet och säljarbetet inom företaget samtidigt som du arbetar med administrativa uppgifter för sälj och marknad såsom rapportering, prestationsmätning, granskning av orders, avtal, mm med en god förståelse för siffror och lönsamhetsberäkningar.

Erfarenhet och kunskap
Vi har som krav att du har kunskap och erfarenhet inom:
Digital marknadsföring, ledarskap, B2B försäljning och är flytande i tal och skrift både i svenska och engelska.

Om du är en av oss
Hos oss kommer du få vara en del av ett sammansvetsat gäng med högt i tak. Vara med och fira och planera på konferenser och kickoff, vår och höst. Denna vår beger vi oss till Spanien för att tillsammans sätta nya mål för Quickchannel 3.0.
Komma in i julstämningen vid det årliga julbordet samt hänga med kollegerna på fredags AW på kontoret. För att vi ska orka med allt detta utöver allt vad vardagen innebär så har vi självklart även ett bra friskvårdsbidrag att ta del av.

Ansökan
På Quickchannel värderar vi följande egenskaper hos varje individ: Driven, Engagerad, Positiv, Ödmjuk, Hjälpsam och Samarbetsvillig. Stämmer även detta överens med dig skicka din ansökan tillsammans med CV och en kort presentation till career@quickchannel.se senast den 31 mars 2019.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor kontakta Tina Bergdahl, rekryterare, 08-525 23 572 eller Viktor Hedström, CEO, 08-525 23 571

Tillbaka till Karriärsidan