Vi har glädjen att välkomna ytterligare två medarbetare, Selma Berrouba som Account Manager och Henrik Aronsson som utvecklare. Vi passade så klart på att ställa lite frågor nu när de jobbat några veckor.
- Vad var ditt första intryck av Quickchannel?
- Vad ser du fram emot som medarbetare hos Quickchannel?
- Vad tycker du är de främsta styrkorna med vår lösning?
Selma:
Det har nu gått några veckor här på Quickchannel. Mitt första intryck när jag klev in på kontoret i Gamla stan var väldigt positivt. Alla kändes så engagerade och det var fullt sus i lokalen och ring i klockan när sälj gick igenom sista veckan i november. Jättekul! Sånt som gör mig taggad och genast kände jag mig ivrig att lära mig mer och komma igång.
Det känns väldigt kul att komma in i ett sånt sprakande säljteam då alla verkligen är individer. Ingen är den andre lik och det gillar jag. Som medarbetare vill jag dela med mig av min erfarenhet men samtidigt vara en svamp och dra åt mig så mycket information som möjligt, då mina kollegor är experter på just Quickchannel. Ärlighet, hjälpsam och ödmjuk är något jag värderar högt hos en kollega och just därför försöker jag anamma det så mycket jag kan och alltid hjälpa en kollega om den behöver det. Jag ser fram emot att lära känna lära känna alla ju mer tiden går och vise versa!
Anledningen till att jag drogs till Quickchannel är just det faktum att alla kan använda det. Produkten passar in för alla b2b och b2c företag. Det finns något för alla. Tycker vår webbinarlösning och Playkanal är strålande även det faktum att man kan spela in alla sina internmöten och kolla tillbaka på om man har varit sjuk eller liknande.
Henrik:
Under de första veckorna så har det varit otroligt mycket nya saker att ta in! Allt från nya kollegor och en ny arbetsplats till helt nya tekniker i form av videoformat och codecs. Känslan såhär långt är att det är ett företag med en bra framtidsutsikt, höga ambitioner och roliga kollegor.
Det ska i framtiden bli väldigt roligt att se hur vi kommer att utveckla vidare våra produkter och tjänster.
En av våra styrkor är att vi jobbar så nära inpå våra kunder med hur vi driver vår produkt framåt. Vi jobbar hela tiden med att försöka täcka in kundernas behov i de uppdateringar vi gör.